Thursday, May 15, 2014

Ühe riidekapi saaga



Järgnev lugu on hoiatuseks neile, kes soovivad tellida mööblit Marko Toomik´u käest (withwood.eu, Massiivmööbel).


Nägin Buduaaris kuulutust, kus pakuti täispuidust mööblit. Kuna tagasiside klientidelt oli positiivne, tellisin omale voodi. Saatsin enda voodikavandid, tasusin ettemaksu 50% ning jäin ootama. Kuigi eelnevad kliendid olevat tellimused kätte saanud nädala-kahe-kolmega, ootasin mina enda voodit veidi üle 2 kuu. Pärast ülejäänud summa tasumist saingi voodi kätte.

Kuna voodiga olin rahul, siis otsustasin tellida ka samasuguse riidekapi. Kandsin 17.novembril ettemaksuks 50% ning jäin kappi ootama. Kui olin oodanud 2 kuud, siis saatsin (14.jaanuaril) päringu - et kaugel kapiehitusega ollakse. Kuna kirjale ei vastatud, helistasin. Öeldi, et läheb veel veidi aega, aga varsti on valmis. Häälest sain aru, et minuga ei olda päris aus, tegelikult ei olnud kapiehitusega tõenäoliselt alustatudki.

Alles kuu aja pärast (12.veebruaril) saabus minu kirjale vastus, et kandku ma ülejäänud 50% + transport 25 eurot ja siis saadetakse kapp teele. Arvel, mis mulle saadeti, oli aga vale maksetähtaeg - 31.detsember. Vastasin, et ei ole nõus selle arve järgi maksma, sest siis jääb mulje, et maksetähtaeg oli 31.detsembril, aga mina maksan alles 12.veebruaril! Arve tuleb ikka värske vormistada. Pärast uue arve saamist ning tasumist hakkaski tsirkus pihta. Ootasin nädal aega, aga kapp ei tulnud. Pärast uurimist selgus, et kappi ei olegi kullerile üle antud. Põhjendati seda sellega, et kapp oli liiga suur, see ei mahtunud kaubikusse. Nad pakivad kapi uuesti ära ja proovivad siis saata. Ootasin veel nädala. 27.veebruaril sain sellise kirja: "Väga suured vabandused, et me pole suutnud siiamaani kappi teieni toimetada. Aga lõpuks ometi homme saab kullerifirma kapi kätte ja toimetab selle hiljemalt esmaspäevaks teieni. Vabandame veelkord".

Järgmisel päeval ootas mind aga halb üllatus järgneva kirja näol: "Tere! Päris piinlik on teatada, et kapp jäi siiski täna kullerile üle andmata, kuna transportimise käigus suutis töömees kapi alumise porte ära murda ja nüüd tuleb see uus teha. Kinnituseks, et kapp siiski olemas on panin paar pilti kapist kui teda tehti. Nv tehakse kapp uuesti korda ja esmaspäeval on uus üritus. Loodan, et see kapi needus siiski lõppeb ja kapp jõuab õnnelikult oma perenaiseni. Lepituseks maksame teile transtpordi tasu tagasi. Suurte vabandustega, mõistvat suhtumist lootes!" Saadeti siis paar fotot kapist, et tõestada, et kapp on olemas. Kapp fotol muidugi ehitusjärgus, nii et tekkis kahtlus, et mingit üleandmisüritust polegi olnud, kappi alles ehitati.

8.märtsil (naistepäeval) helistas lõpuks kuller. Ütles, et ajagu ma mehed välja, kapp on suur ja raske. Sellest ei olnud küll sõnagi juttu, et kapp tarnitakse ühes tükis. Kuidas see lifti mahutada? Võimatu! Kuidas see neljandale korrusele tassida? Ka keeruline. Ega muud ei jäänud üle, kui paluda naabreid, tuttavaid ja sugulasi appi rasket kappi maha laadima. Tuli välja, et kapp tehti väiksem, kui lubatud. Tellisin 140 cm, sain 120 cm. Riidetoru oli üldse vale pikkusega. Kapp tehti kogemata 120 cm, aga riidetoru pikkus oli 140 cm. Kapinupud unustati üldse kaasa panna.

Transporditasu lubati kompenseerida, aga seda raha ei näinud ma kunagi. Mida siis lõpetuseks öelda? Kes soovib tellida, siis palun. Mööbel on ilus. Aga tasuks arvestada võimaliku närvikuluga :)

No comments:

Post a Comment